Aivan kuten lupasin, nyt on aika paljastaa Tontun salaisuus, joka vieraili  täs kirjotukses

Se oli joulun aikaa, oltiin kutosella ja koristeltiin luokkaa jouluseks. Yks luokkakaveri, kutsuttakoon sitä R:ksi, piirsi taululle tontun. Ja se oli kutakuinki samannäkönen ku tuo mun piirtämä tonttu. Sillä oli iso maha ja veikee ilme, mut nyt ku muistelen, sen nenä oli lättänämpi. :) En tiä kuinka kauan se tonttu + muut joulupiirrokset siinä taululla oli - ehkä viikon? - mut tarpeeks pitkään ainaki, KOSKA - yllätys yllätys - MÄ IHASTUIN SIIHEN TONTTUUN! 

Ja älkää kysykö miten tuoki sitte tapahtu, koska en tiä ittekkää. Se vaan... mä kattelin sitä siin taululla ja se syöpy mun mieleen (kuten tavallista) ja hups.. huomasinki yhtäkkiä ihastuneeni siihen. Jooh ja juttuhan ei jääny siihen...

...annoin sille nimeksi Réko. Nimettähän se ei voinu jäädä, ja tuo nimi kuulostin tarpeeksi lappalaiselta ja sopi muutenki taulutontulle varsin hyvin. Sitte sanoin isosiskolle, et mä oon ihastunu yhteen lapin poikaan, Rékoon. Se vaan et "mikä helvetin Réko??"  :D Menin jopa niin pitkälle, et kirjotin ittelleni kirjeen, joka muka oli siltä Rékolta. Panin sen oikeen kuoreen ja kaappiin muitten kirjeitten joukkoon. Kerran yöllä sit sisko yritti hiipiä mun kaapille - se halus uteliaisuuttaan lukee sen kirjeen - mut mä heräsin eikä se koskaa päätyny siskon käsiin. :D 

Noh, sitten meidän naapurin likka (mun luokkakaveri) järjesti siin joulun alla kotibileet - voi hurja niitä ala-asteen kovia bileitä! :D. Tottahan toki raahasin Rékon in my mind sinne pippaloihin. Muistan ku eilisen päivän, ku seisoin niitten keittiös ja kuvittelin näkeväni, miten Réko - tuo tonttu taululta - vilahti sielä muitten joukos ja poistui toiseen huoneeseen.

Nää on oikeestaan ainoot jutut mitä siitä muistan. Loppujen lopuks meidän suhde tais olla aika lyhyt.

Niin, että kiitos R, ku piirsit juuri sellasen tontun taululle. Ethän sä voinu arvata että mä siihen ihastun, ethän? ;)

___________

Nyt ku on oikeen ruvennu muisteleen, niin eihän tuo ala-asteaika ollukkaa pelkkää rakennuksiin ym esineisiin ihastumista, koska jo sielä kuvioihin tuli hahmot mukaan. Äkkiseltään muistan yhen pokemonin ja yhen leffalumiukon. Mut hahmot rupes valtaamaan alaa vasta ala-asteen lopulla, 5-6 -luokilla.