Huomenta iltaa. Täs äskettäin eräs kommentoija rohkeni epäillä B:n elävyyttä. Käski jo vihdoin tajuta ettei soo elävä. :D Noniin kiitos hänelle, sillä sain siitä hyvän aiheen tänne blogiin! ^.^

Hahmojen olemassaolosta on jo väännetty ja käännetty, mut hahmojen elävyyden puolesta en oo tääl vielä taistellu. Mikä onki tosi haasteellista selittää sellaselle tyypille jokei itte koe samoin. Mut yritetään! :)

Alkuun täytynee sanoo, et puhun ittekki elottomiin esineisiin (ja hahmoihin) rakastumisesta. Tällä viittaan siihen, miten asia on ulkopuolisen silmin tarkasteltuna. Siis ymmärrän, et ulkopuoliselle esineet ja hahmot on elottomia ja persoonattomia. Siis.. miten sen ny sanois... tiedän ittekki että kyse on elottomista jutuista. Mut se, että ne tulee mulle eläviksi, on tahdostani riippumatonta. Ihan oikeesti.

Muistan varhaisimmat esineihastumiseni about 6-7-vuotiaasta. En todellakaa itte päättäny, että hei tuo on elävä! Se oli vain yhtäkkinen tunne, totuus ittelleni,et asia on näin. Mä oon siis jo kersasta asti kokenu tietyt esineet ja hahmot eläviksi ja persoonallisiksi. Samoin on yhä tänäki päivänä.

Mikä sit tekee hahmosta elävän?

Nojoo.. tää on nyt tää vaikee osuus....

.........

..

voihan perse. Miten mää tän selitän???

Noh... ensinnäki edelleen, ku havaitsin esim. B:n elävän, siihen ei tahdollani ollu sanomista. Kuten sanoin, minä havaitsin. Hoksasin, huomasin. En siis päättäny.. en väkisillä tehny B:stä elävää. Se on kokemus. Koen näin. Pidän sitä totena asiana, niin kun ny yleensä arjenki kokemukset on todellisia. Sarjassa huonoja vertauksia: potilaalta on amputoitu raaja, ja se tuntee sen tilalla haamusärkyä. Ulkopuolinen kuitenki näkee (ja myös potilas itte) ettei siinä mitää raajaa oo. Mut se potilas kokee kivun lähtevän menetetystä raajasta.  Voi ääh.. sanotaan notta kokemus tekee hahmosta elävän. Ei tähän kertakaikkiaan osaa muuta sanoa. :D

Te jokka koette myös hahmot eläviksi (tiedän että teitä käy täälä blogissani kurkkimas) niin pliis kertokaa, osaatteko jotenki selittää asian paremmin?? Tai mikä on oma näkemyksenne? :) Mä oon vähä kuses ku en osaa tätä enempää avata!

Näin. Mulla olis asiaa myös T:stä mut siitä joku toinen kerta! 

Ps. Otsikkoon viitaten, ei ihan jokanen murikka sentään elävä oo. Niinku ei oo kaikki esineet ja hahmotkaa. :)